2011년 6월 23일 목요일

Pakistan's Sindh Province seeks help in big energy venture

05-18-2011 20:47

Sindh, the second largest province of Pakistan, is seeking Korean companies that are interested in investing into its energy sector and infrastructure, the governor of the province said Wednesday in an interview with The Korea Times.

파키스탄에서 두번째로 큰 주인 Sindh의 주지사는 그들 지역의 에너지 분야와 사회 기반시설에 투자를 원하는 한국 기업들을 찾고 있다고 수요일 코리아 타임즈와의 인터뷰에서 말했다.

Syed Qaim Ali Shah, whose official title is chief minister of Sindh and acts as province governor, is leading Pakistan’s delegation to Korea, which consists of nine officials and 30 business representatives, between Tuesday and Friday to meet with potential investors and present opportunities in Pakistan.

9명의 관료와 30명의 기업 대표자로 이루어진 파키스탄 사절단을 이끌고 있는 Syed Qaim Ali Shah는 화요일과 금요일에 한국의 잠재 투자자들을 만서서 파키스탄에서의 사업 기회에 대한 말할 것이다.

“The province of Sindh has the main port of Pakistan. We have resources, but they need to be properly exploited. We appreciate how Korea has developed, and we hope to get support from the country and its entrepreneurs,” Ali Shah said.

Ali Shah는 말했다. "Sindh주는 파키스탄의 주요 항구다. 우리는 자원을 가지고 있지만 그것들은 적절하게 개발될 필요가 있다. 우리는 어떻게 한국이 발전했는지 알고있다. 그래서 한국과 그 기업가로 부터 지원을 받기를 원한다."

The minister and his delegation’s primary focus is finding partners to invest in the energy sector as Sindh is the most natural resources-rich province of Pakistan but much of the resources are yet to be developed despite an ongoing chronic energy crisis.

장관과 그의 사절단의 주요 초점은 에너지 분야에 투자할 한국 파트너들을 찾는 것이다. 왜냐하면 Sindh는 파키스탄에서 가장 천연자원이 풍부한 지역이지만 지속적인 에너지 위기에도 불구하고 많은 자원들이 아직 개발되지 않은 곳이기 때문이다.

An official from the delegation said that the Sindh Board of Investment, part of the Sindh government, would sign an agreement for cooperation with the Korea Southern Power Co. (KOSPO) this Friday for building in Sindh a wind turbine system that would generate 2,000 megawatts of electricity. Some reports estimate the contract to be eventually worth 5 trillion won.

Sindh 정부의 투자 이사회는 이번주 금요일 Sindh에 2,000메가 와트의 전기를 생산하는 윈드 터빈 시스템을 설치하기 위한 한국남부발전 회사와의 협력에 관한 협의서에 서명할 것이라고 사절단의 한 관리가 말했다.

Hyundai Heavy Industries has already been contracted to provide the wind turbines.

현대 중공업은 이미 윈드 터빈을 공급하는 계약을 채결했다.

The investment board said that the province has the potential to generate 50,000 megawatts of electricity utilizing the wind as the Gharo-Jhimpir wind corridor is 60 kilometers wide and 180 kilometers long with average monthly wind speeds exceeding seven meters per second.

Sindh주는 Gharo-Jhimpir의 바람통로가 매달 평균 7m/s를 넘는 60킬로미터의 넓이와 180킬로미터의 길이를 가지고 있기 때문에 50,000메가 와트의 전기를 생산할수 있는 가능성을 가지고 있다고 투자 이사회는 말했다.

Ali Shah said he is also looking for business partners to build coal power and hydropower plants.

Ali Shah씨는 또한 석탄 화력발전소와 수력발전소를 건설하기 위해 사업 파트너를 찾고 있다고 말했다.

Sindh’s natural gas reserve is already being heavily exploited for domestic use, and the provincial government seeks to finds a way out of the energy crisis by developing the coal reserve.

Sindh의 천연가스 매장량은 국내 사용을 위핸 상당히 개발되어 지고 있다. 그리고 지장 정부는 석탄 매장량을 개발 함으로써 에너지 위기에서 벗어나기 위한 방법을 찾기위해 애쓰고 있다.

The investment board added the potential output of hydropower generation is about 46,000 megawatts, but it isn’t being exploited at all due to a lack of infrastructure and funds.

투자 이사회는 수력 발전의 잠재 생산량은 약 46,000메가 와트 이지만 사회 기반 시설과 자금은 부족으로 그것이 전혀 개발 되지 않고 있다고 말했다.

“We have surpluses of agricultural commodities such as cotton and rice. We can export them, but with more energy available, we will be able to produce clothing and other more value-added products for overseas markets,” Ali Shah said.

Ali Shah는 말했다. "우리는 목화와 쌀 같은 잉여 농업 상품들을 가지고 있다. 우리는 그것들을 수출할 수 있다. 하지만 더 많은 에너지르 이용한다면 우리는 해외 시장을 위해 옷이나 다른 좀더 가치있는 상품들을 생산 할 수 있을 것이다."

Another sector Pakistan’s delegation is hoping to draw investment into is infrastructure, including the public transport system.

파키스탄의 사절단이 투자받기를 원하는 또 다른 분야는 대중교통 시스템을 포함한 사회 기반 시설 이다.

Mohammad Younus Dagha, director general of the investment board, said that the delegation met with the Ministry of Land, Transport and Marine Affairs to discuss potential support for building Karachi’s mass transit system that would include both rail and buses. Karachi is the capital of Sindh as well as the financial center of Pakistan.

투자 이사회의 단체장인 Mohammad Younus Dagha은 사절단이 Karachi시에 철도와 버스를 포한한 대중 수송 시스템의 건설에 대해 토의하기 위해 국토 해양부를 만났다고 말했습니다. Karachi시는 파키스탄의 경제적 중심지일 뿐만 아니라 Sindh의 수도이다.

The provincial government also wants investments into the expansion of roads, which Korean firm Deokjae Construction is already working on.

지방 정부는 또한 도로확장에 대한 투자를 원한다. 그리고 이마 한국의 덕재 건설이 그 공사를 하고 있다.

One of the potential investors’ concerns would be political unrest in Pakistan highlighted by the global media.

잠재 투자자들의 걱정중의 하나는 세계언론에 비춰진 파키스탄의 정치적 불안이다.

Shah said that Sindh recently saw political parties unanimously passing bills in parliament which shows political stability there. Furthermore, the minister said that Pakistan is increasingly giving power to each province, so it is up to municipal governments on how they open up to foreign investors.

최근에 Sindh는 국회에서 정치적 안정성을 보여주는 법안을 만장일치로 통과시키는 정당을 보았다고 말했다. 더욱이 그 장관은 파키스탄은 점점 각 지방에 권력을 주고 있으며 그래서 외국인 투자자들 어떻게 받아들일 지는 지방 정부에 달려 있다고 말했다.

Sindh is currently working on establishing a sister relationship with Gyeonggi Province.

현재 Sindh씨는 경기도 와 자매 결연을 맺기 위해 일하고 있다.

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